Serier jag sett på senaste tiden

Dark
Först och främst en tysk netflix-serie!! Handlar om en stad i tyskland där barn börjar försvinna under mystiska omständigheter, precis som det gjorde 1953 och 1986. Man får följa några olika familjer vars världar vänds upp och ner i takt med seriens gång. Enligt netflix är det en sci-fi thriller, och kan hålla med men tillägga att det inte är övermäktigt med sci-fi, inte i den bemärkelsen att det är monster och övernaturliga varelser i alla fall. Inspiration har skaparna fått bland annat David lynch som gjort Twin Peaks, just saying... Ser denna med Emil och vi har bara sista avsnittet kvar nu som vi sparar till något bra tillfälle, så inga spoilers!!
 
End of the f***ing
En serie som jag inte hade så höga förväntningar inför eftersom jag sett flera som inte tyckte den var särskilt bra. Men i och med att det bara är 20 minuter långa avsnitt och jag faller så lätt för netflixreklamer så gav jag den ett försök för ett tag sen! Handlar om sjuttonåriga James som "är ganska säker på att han är psykopat" och rebelliska Alyssa som inleder ett förhållande, fast den förstnämnda har lite andra planer än kärlek i huvudet. De rymmer hemifrån och ger sig ut på en roadtrip genom Englad som inte slutar som de tänkt sig. 
Tyckte den var lite för underlig när jag började kolla, så jag gjorde ett uppehåll efter de första 2 avsnitten. Men sen när jag tog upp det igen sträcksåg jag pga fastnade!!
 
Uppdrag granskning - Fallet Christer Pettersson 
Är ju som några vet en SUCKER för palmemordet, även om jag önskar att jag var mer insatt än vad jag är. Tar sån tid att traggla sig igenom allt material osv. Så sker långsamt! Men en sak som är säker är i alla fall att jag INTE tror det är Christer Petterson som sköt Olof Palme. Därför var denna dokumentär samt avslöjandet om hur polis manipulerat vittnen superintressant och bra. Se!!! Blir lite ledsen i hjärtat faktiskt för man kan ändå förstå hur CP var så mycket mer än den missbrukaren han framställs som. Så tragiskt liv.
 
Bron 
På nyårsdagen sändes första avsnittet av säsong 4 av Bron och jag och Emil följde såklart serien genom hela januari och februari. Ni vet, Saga länskrim Malmö och den danske polisen Henrik Sabroe får ännu ett fall att lösa med massa saker som händer som sedan knyts samman. Samtidigt är deras egna relation GUD så bra säsgon 4, som även var sista (</3), var!! Älskar Bron så mycket åh.
 
Just nu ser jag säsong 3 av serien Love som nyss kom ut, så försöker hålla mig från att se klart allt på en gång. Men den berättar jag om någon annan gång kanske hehe.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback