En fredag



Idag vaknade jag upp till sol och blå himmel efter att ha sovit relativt gott på första gången på länge. Kände mig så himla INSPIRERAD och peppig så har försökt ta vara på det och romantisera sönder vardagen typ? Att romantisera saker har helt klart en baksida men det kan va så himla nödvändigt för en själv. Jag som djupt deprimerad förtjänar att tycka att livet äger bara för att mitt sugrör matchar min smoothie liksom!! 



Har till exempel varit på "vår"-promenad i det halvkyliga vädret och försökt samla på mig lite D-vitamin, eller åtminstone motion och frisk luft. Fnissade åt Flora och Fridas podd som alltid där jag gick längs älven. Sen kom jag in och var hungrig så då gjorde jag smoothien som ni ser. Verkligen världens mest basic med yoghurt, banan, mjölk hallon och sen lite chiafrön. Men god ändå!! Och fin!!

 
Sedan till det bästa: Jag har sorterat min Spotify!! Läste ett gammalt inlägg hos Sandra och blev inspirerad att städa bland alla spellistor som var i en enda röra. Nu ser det ut såhär. Alla listor är inte i mappar för jag vill ha de jag använder ofta lättillgängliga, men så skönt att få skuva undan diverse festlistor och töntiga saker från 2011. Och att inte behöva leta bland 20+ listor efter Markus Krunegård-listan eller Best of Belle and Sebastian. Nej det här tipsar jag om!! Bra tidsfördriv när man är hemma en fredag. Imorgon ska jag ut och dansa, kramar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback