En onsdag

I onsdags var jag ledig och Hanna skulle jobba till fyra och sedan vara ensam hemma, så vi bestämde oss dagen innan att vi skulle äta middag tillsammans hos henne. Så när hon var tillbaka hemma cyklade jag över och hon lagade pasta med halloumi och spenat, och sen en sallad på det. Härligt och snabblagat och enkelt. Man kan tro att vi dricker ett konstigt färgat vin till men tyvärr är det bara kolsyrat vatten med något tropisk koncentrat som Hanna gjorde alldeles för svag.

 

Jag, som ibland får små korta ryck av inspiration och energi, kom kvällen innan på idéen att jag ville göra efterätt. Onsdagslyxen ni vet. Under dagen låg jag dock mest i sängen och hade inte alls den sällsynta motivationen till att göra något så jag kollade upp recept lite i sista minuten och improviserade för fullt väl på plats. Det blev en cheescake i glas med lite smak av lemoncurd med blåbär och krossade maränger!! Och jag var tvungen att ta en dillkvisst från kylskåpet och lägga på för att det skulle se ännu bättre ut. Allt för synen och bildernas skull ni vet. Och en kopp kaffe på det och massa prat om alla gamlingar och incidenter som vår vardag numera består av. Är så himla tacksam att jag har henne på bara 6 minuters cykelavstånd och att hon kommit att bli min bästa kompis. Fina fina vännen som fyller år om bara några timmar. Dig älskar jag! 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback