En måndagslista

Vad gör du just nu?
Ligger i sängen och dricker ljummet te och försöker skriva på min samhällsuppgift som jag inte alls vet hur sen den är.... samt fryser och längtar efter middag

 

Vad skrämmer dig?
Livet och döden. Men även FÅGLAR (är verkligen livrädd fyfan) 

 

Vad peppar dig?
Så himla svår fråga för det kan va så olika. Men musik, meddelanden och peppiga texter typ. Från personer som vet, inte nå himla "du måste välja att va glad" eller typ "träna och ät detta så kommer lyckan", sådant klarar jag inte av. Utan bäst är det när personer som faktiskt vet vilken jävla skit livet kan vara skriver peppiga saker och om hur det kan bli bättre. De som faktiskt vet det.

 

Vad vill du ha som huvudsyssla om fem år?
Om fem år är jag 24 och jag har verkligen inte en susning om vad jag vill göra då? Vill bo i en lägenhet och vara glad och dansa och jobba med något jag tycker är kul. Pussas och äta god mat och känna att jag har någon liten jävla ordning på livet. typ.



Vad får dig att gråta?
Det kan va så mycket, beror helt på hur mycket jag har instängt i mig och så. Men bråk har alltid varit en enkel orsak till att jag börjar gråta och är nog fortfarande det även om jag inte bråkar lika ofta med familjen som förut.Mår ju ofta dåligt och är ledsen men det är inte alltid jag gråter då, tycker snarare det kan vara för ansträngande och ta för mycket kraft. Samma med musik och film, ibland börjar jag gråta pga sorgligt och fint och ibland tvingar jag nästan mig själv till det för det känns som jag måste haha. Har verkligen gråtit så mycket genom dessa 19 år att jag ärligt de senaste åren funderat på om jag inte orkar med att gråta längre haha?? Men tycker ändå om gråta ju, så hoppas det inte försvinner.

 

Vad är det sista du tänker på innan du somnar?
Ofta ligger jag och tänker på saker jag måste eller ska göra i framtiden. Både roliga saker som typ fest eller resa och då vad jag måste fixa och planera innan dess, eller tråkiga och jobbiga saker som läxor, saker jag glömt eller annat stressigt. Kontrollhjärnan ni vet. Försöker dock vända tankarna till något eller någon fint och mysigt istället, så jag kan somna med ett leende på läpparna.

 

Vad måste du ha hemma i matväg?
Kaffe såklart!! Och mjölk och någon typ av bröd. Annars typ tomater och örtsalt mmm. Och nudlar/pasta!!

 

Vad läser du just nu?
Män som hatar kvinnor av Stieg Larsson och The Cursed Child som fick ta en paus under resan.

 

Vad är skönt?
Att äntligen få ta av sig byxorna när man kommer hem <333

Vad gör du när du är arg?
Börjar skaka, säger dumma saker, är otrevlig, går iväg och kanske gråter eller skriver till någon om hur dum personen i fråga är.

 

Vad är din vanligaste hälsningsfras på sms?
haha typ oftast "hallå" istället för hej, känns som när jag börjar en konversation så är det för att jag kommit på eller insett något och då börjar jag alltid med hallå. 

 

Vad är du avundsjuk på?
Mycket. Snygga människor, människor som "har perfekta liv" och som ej mår dåligt ca varje dag och annat tjafs. Så onödigt att känna sig avundsjuk, vet ju att jag aldrig kan se ifall personer har perfekta liv eller inte och veta hur de mår. Men ni vet när man känner sig dåligast i hela världen ibland och bara önskar man vore någon annan? mm. 

 

Vad brukar folk kalla dig?
Johanna, johanni, blomman, jojje, Joy och Lillen, haha. 

 

Vad är det viktigaste som finns?
Fyfaaan va klyschigt men kärlek och värme mot sig själv och gentemot andra.  

 

Vad är ingredienserna för en bra utekväll?
Personer man tycker om att va med och att man känner sig snygg och bra!!!

 

Vad är det gulligaste som finns?
Kaniner är min största kärlek sedan jag var typ 3 och kommer nog alltid vara
Och alltså bebisar <3....när de inte är jobbiga

 

Vad såg du senast på en scen?
En show på Universal studios om specialeffekter lol.....innan det var det nog norrdans Carmen med skolan som är en dansföreställning utifrån operaklassikern!

 

Vad vill du rekommendera?
Att våga sätta sig själv först och våga fråga om hjälp när det behövs! Även fast det är svårt och läskigt.

 

Hittade listan hos Clara och Vera, 2 asgrymma tjejer från Umeå med en superhärlig blogg -> Nouw.com/claravera
Och bilderna är från min tumblr som ni hittar här



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback