Frizon festival 2015

Nu har jag ÄNTLIGEN scannat in bilderna från engångskameran jag hade på Frizon!! Så här kommer lite sommar och festival: (Dock är mitt finger tyvärr mer på ca. hälften av bilderna och blixten på kameran funkade ej så dåliga konsertbilder...)
Första dagen och det var invigning av festivalen på fotbollsarenan, det spelades festlig musik och alla funktionärer kom utdansade på planen och allt var bara så härliiigt. På andra bilden så är det tacotallrikarna jag åt till middag exakt varje dag av festival pga så gott. Bästa. Plus sojafärs så det var helt vegetariskt utan specialbeställning. Annat vi gjorde första dagen var att lyssna på ett samtal med Sebbe Staxx, vilket var intressant. På kvällen spelade lite olika band, bland annat Indevotion, Gungor och såklart min och Bettys favorit - Delagoon. Innan det var det en kvällsgudstjänst som var så häftig att vara på!
Frukost hämtades på festivaområdet i utbyte mot en matbiljett och sedan bar man iväg sina frukostpåsar till valfri plats, förslagsvis sitt tält. Mycket rekomenderat att sitta och äta frukost ur en papperspåse på en filt i morgonsolen. Mmm.
Andra dagen om jag minns rätt var det stekande sol och vi begav oss till Lanna kalkbrott. Där fanns det klippor att hoppa ifrån och jag tänkte inte alls testa först men sen gjorde jag det och tydligen var drog alla en enstämmig nervös inandning när jag hoppade - så illa var det. Men jag klarade det ju bortsett från att jag bet mig i tungan, ajaj det gjorde ont.
Resten av festivalen lyssnade vi på mer eller mindre bra musik, njöt i solen, frös om kvällarna, svettades i publiken och skrattade och levde. En kväll spelade ju The Royal Concept och !!! vad bra de var. Och jävlar vilket sjukt insläpp, helt nykter festival och aldrig varit med om mer drag i ett insläpp mvh var en av de som ramlade. Något sånt här skulle behövas nu faktist. Festival, konserter, sommar. Åh.

- FRIDA

Men vilket mysigt inlägg och jisses älskar effekten som blir av riktiga "gammeldags" bilder! Blev helt gosig och somrig i kroppen nu <3

2016-02-03 @ 10:18:23
URL: http://ethe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback