Potterpartaj - min 18-års fest!!!

För exakt en månad sen hade jag ju min 18-årsfest och nu tänkte jag ta tag i att blogga om den!! Det var såklart Harry Potter tema på festen och vi kallade den för #Potterpartaj. Det var hemskt stressigt och nervöst innan och jag var så förvirrad men det blev verkligen BÄSTA KVÄLLEN på länge. Tack vare Linnea, Betty, Sara och Josefine som kom tidigare och hjälpte till med att fixa i ordning allt så blev det suveränt! Nu har jag försökt samla ihop några bilder från kvällen, jag fotograferade inte så jättemycket och tyvärr gjorde ingen annan heller det eftersom det var så mörkt men det finns ju en del. Även om det inte går att förmedla stämmningen och bra-igheten via dem liksom!
I början innan gästerna kommit med ljuset på vs med ljuset släckt. I taket hängde det massvis av svävande ljus och vi dekorerade med ljusslingor längs rummet som blev bra partybelysning!
Dessertbordet hade ju självklart ett stort fokus då alla vet hur mycket gott som äts på festerna i Stora Salen. Jag och Linnea hade bakat kvicken-cupcakes, sirapspajer och en chokladtårta som såklart såg likadan ut som den Harry fick av Hagrid på sin 11-årsdag. Dessutom fanns det chokladgrodor, jelly beans, popcorn, acid pops, chips och blandat anant godis. Drycken bestod av lite blandat men såklart erbjöds det Butterbeer!
Presentöppning och alltså gosh vad alla är fina och gav mig fina saker!! Tacktacktack, och titta vad nöjd jag ser ut att vara över livet! För det var jag!! Fick hur mycket popcorn som helst, me like.
Patronus, Ginny Weasley och Molly Weasley.
Här gör Sara som är Nimbus 2000 patronusen Betty och Josefine som Molly Weasley sällskap.
Jag och Betty hade fixat lite props till ett slags photobooth som inte användes så mycket men äsch det var kul att måla alla grejer ändå liksom. Här blir Ron Weasley (vilket Ron var<3) skrämd av dementoren Ebba.
Sen dansades det självklart en massa!!!! Ville egentligen inte att kvällen skulle ta slut alls så det var så trist att säga hejdå till alla. Så himla bäst att dansa till Yeah yeah wow wow och Anaconda och andra partylåtar som inte är mina förstaval men what to do när inga andra är indiekids lol.
Slutligen; en gruppbild!
Från övre raden till vänster: Ginny Weasley(Nina), Moaning Myrtle(Jag), Hufflepuff-elev(Linnea), Hermione Granger(Sannah), Slytherin-elev(Kajsa), Dumbledore(Julia), Gryffindor-elev(Frida), Nimbus 200(Sara), Hufflepuff-elev(Beatrice), Patrounus(Betty), Slytherin-elev(Hanna), Bellatrix-ish(Jennifer), Dementor(Ebba), Siriusly Black (seriously black) x2(Nikita & Elvira), Ron Weasley(Ron).
Nedre raden: Bellatrix Lestrange(Linéa), dödsätare(Ida) och Molly Weasley(Josefine).
Åh alla var så fina och bra!! TACK OCH PUSS OCH KRAM BÄSTA KVÄLLEN <3 <3 <3 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback